مـسـجـون

تراوشات ذهنی یک دانشجوی درونگرا

مـسـجـون

تراوشات ذهنی یک دانشجوی درونگرا

مـسـجـون


دانشجوی فقه ... مینویسم ، میخوانم ، بازگو میکنم
چایی زندگی ام را هم معمولا با گرافیک و خطاطی مزه دار میکنم
|
اهل سامانم
زنده رودی درون من جاری است
چشمه های مشبک باطن
مملو از باده بی آزاری است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

مؤذن

پنجشنبه, ۷ مهر ۱۴۰۱، ۰۴:۵۴ ق.ظ

 

مدتی بود میپرسیدم از خود که چرا مسجد دانشگاهمان مناره ندارد. ماذنه ندارد. و یک گنبد است بلند و سترگ و همین.

امشب اتفاقا داشتم دم اذان صبح کانالی موسوم به چرک نویس را بالا پایین میکردم. نمیدانم کدام دانشجو/دانش آموخته دانشگاهمان مدیریتش میکند. اما حق گفته:

 

 

ناآرامی دانشگاه‌ها نشانه‌ی بدی است؟

آری!نشانه‌ی این است که صدای موذن جامعه به مسئولین‌ نمی‌رسد...

۱۸:۰۹

 

در صدر انقلاب، حکومت و خیرین مساجد متعددی ساختند.

مهدوی کنی(ره) اما ماذنه ساخت.

۱۸:۲۱

 

۷ مهر

بیداریِ خواب جامعه از کجا آغاز میشود؟

از ماذنه جامع شهر

۴:۰۹

 

 

میگویم که جواب شاید برای شخص خودم واضح شد به زعم و ذوق شخصی خودم.

دانشگاه بالقوه بالای دوهزار موذن را در خود جا میدهد. همصدایی هزاران اذان نیاز به ساخت ماذنه ندارد.

هزینه اضافی است. و اصلا دانشگاه خودش به تنهایی یک ماذنه است!

و ما نیز هزاران ماذانه سیاریم. باید برخیزیم از رکود. نماز امتی شاید قضا شود! تکلیف! تکلیف! تکلیف!

موافقین ۱ مخالفین ۱ ۰۱/۰۷/۰۷
محمدجواد اسعدی سامانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی