مـسـجـون

تراوشات ذهنی یک دانشجوی درونگرا

مـسـجـون

تراوشات ذهنی یک دانشجوی درونگرا

مـسـجـون


دانشجوی فقه ... مینویسم ، میخوانم ، بازگو میکنم
چایی زندگی ام را هم معمولا با گرافیک و خطاطی مزه دار میکنم
|
اهل سامانم
زنده رودی درون من جاری است
چشمه های مشبک باطن
مملو از باده بی آزاری است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

اینو حدود یکی دو ماه پیش نوشتم ، داشتم دفتر یادداشتمو مرتب میکردم. خواشتم حذفش کنم ولی دلم نیومد. در هر صورت کلا نادیده بگیریدش 🙏

.

میدونی مشکل چیه ، شخص گرایی شدیدی شایع شده بینتون رفقا! همونیکه بهشتی ازش میترسید. یکی از دوستان نقد به اقای رییسی رو در زمره تضعیف دین و انتقاد ب رهبری و انقلاب ذکر کرد برام. پر ها م! خود رهبر جامعه اسلامی هم موافق نقد خودشه!! کاسه داغ تر از آش شدید؟
یه رفیقی میگفت سید ک بیاد حتما جلیلی رو تو کابینه اش استفاده میکنه. کو؟ محسن رضاییِ یاساشین و یارانه چارصد تومنیو گذاشتن بعنوان معاون اقتصادی ، سلاملکم!
و علیکم السلااام :)
خیلی حرف ها هست ، جا نیست
حرف آخر: من اصولگرا نیستم ، عدالتخواه هم نیستم ، نمیشه گفت ک انقلابی هم هستم ، ادعای بزرگیه ، موافق انقلاب هستم ، موافق مبانی هستم ، خاک پای امامین انقلاب هم هستم چون خودشون پیگیر عدالتن تو همین مملکت. عدالت خواه نیستم ولی خواهان عدالتم ، فطرتا فطرتاا!
از زمانیکه از بازیچه دیده شدن توسط سیاست مداران خسته شدم تنفرم از تمامی احزاب کشور بیشتر و بیشتر شد. سیاست چیز دوست نداشتنی ای هست
کاش متوجه بودید ک اصولگرا ها هم یادگرفتن نامزدهاشونو با رنگ کردن بعنوان کاندیدای انقلابی به شما غالب کنن (اینجاش بیشتر نظرم رو انتخابات مجلسه)
من مخالف آقای رئیسی نبودم و نیستم ، حالا هم که از جلیلی دوباره به دولت سایه اش راضی شدیم ، همین سید ابراهیم بهترین گزینه اس. مطمئنا رفقا میدونن برای تبلیغات سید ابراهیم فحش هم خوردم ، نماینده شون هم توی یکی از حوزه رای گیری ها شدم  منتها یادتونه وقتی ک داشتم از کسی که به نظرم اصلح می اومد میگفتم چه برچسب های عجیب غریبی ب من زده شد که کمترینش تفرقه گر بود و..
چرا نذاشتید یه رقابت حقیقی برگزار بشه؟
در نهایت ایشالا که خیره..


خطبه ی شقشقیه من بود این 😅

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۰۰ ، ۰۸:۰۲
محمدجواد اسعدی سامانی

کاش

عبودیت

سهم ما

از

حیات

دنیا

باشد.

 

 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۰۰ ، ۰۳:۵۹
محمدجواد اسعدی سامانی
باید پخته شد متعهد بود
پاکار بود و جهادی عمل کرد
تنبلی را کنار گذاشت
برای هدف جنگید و باید رسید
به قول سهراب : باید دوید تا تهِ بودن
باید عاشق بود به سبک شخصی خود. باید عاقلانه رفتار کرد. اما نباید جای این دوتا عوض شود ، در شرایط که قرار گرفتی باید تشخیص دهی که کارعاقلانه را انجام دهی یا عاشقانه را
اصلا همانکه شهید چمران درباره ی شهادت گفته
آنگاه که عقل عاشق شود عشق عاقل میشود آنگاه تو شهید میشوی .
باید کاری کنی که کارهایت را این عقل عاشق و قلب عاقل قبول کند ، برای کارهایت عقل و قلبت جمع شوند کنار هم به طوری که تصمیمت قابل تفکیک به احساسی یا عاقلانه نباشد . انقدر این ادامه پیدا میکند تا به مقام رضا میرسی ، و شادی در همه زندگی ات هست چون از کارهایت پشیمان نمیشوی بعدا نگران کارهای فردا هم نیستی چون یک مسلک و راه داری که برایت رقم میزند درُست را ، طوری که نه عقل اذیت شود بخاطرش و نه قلب.
اینطور مثل شهیدان زندگی میکنیم و شاید نتیجتا شهید شویم ، عاقبت به خیری که دیگر روی شاخش است.
حاج قاسم میگفت قبل از شهید شدن باید شهید بود.
همانطور که گفتند بمیر قبل از اینکه بمیری
اینطوری خیلی جالب آرامش و طمانینه را پیدا میکنی ، همان آرامش و شادی که نشانه ی مومن است. اصلا چرا میگن مومن شوخ طبع است ، شوخی و شادی که یک کنش بی پایه نیست که مثل خیلی از مردم عادی بخواهیم ایجادش کنیم ، یک برایند از فرایند ایمان است ، نتیجه قرص بودن دل به خدا است که شاد میشوی ، شوخی هم که میکنی رنگ خدا داری ، به رنگ خدایی.
شادی در هر لحظه. زنده ای ، زندگی میکنی ، و زندگی میکنی تا اینکه بمیری(زنده ترین حالت ممکنه را تجربه کنی) و این مرگ است که در تمام لحظات زندگی ات جریان دارد و چه لذتی میتواند داشته باشد این هم قطاری مرگ
تکلیف اول است شهیدانه زیستن...

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۰۰ ، ۰۳:۵۲
محمدجواد اسعدی سامانی

ما عاشق آفریده شده‌ایم، عشق را داریم
ولی معشوق‌هامان را انتخاب می‌کنیم.
عشق همیشه هست،آن‌چه که جابجا می‌شود،
معشوق‌ها و محبوب‌ها هستند

صراط - استاد علی صفایی حائری

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۰۰ ، ۰۳:۲۶
محمدجواد اسعدی سامانی